Göteborgs Kakelhus

Stans trendigaste kakelhus

Köpinformation

Beställning och leveranstid

För omgående leverans krävs det att vi har produkterna tillgängliga på lager i Göteborg. I övriga fall har vi normalt en leveranstid för keramik på 2-3 arbetsdagar samt 1-6 veckors leveranstid för badrumsinredning och tillbehör, detta efter det vi har mottagit din beställning och skapat en order. Skulle någon av produkterna ni beställt ha en avsevärt längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall göra en delleverans. En restnoterad artikel ger er rätt att avbeställa den del av beställningen som har en längre leveranstid än vad som har blivit överrenskommet.

Betalning

I samband med beställningen betalas antingen hela beloppet på en gång, eller i form av en handpenning på motsvarande 20% av värdet. Betalas endast handpenning skall resterande belopp vara betalt innan produkterna går att hämta ut från vårt lager. I vår butik är det möjligt att betala med kontanter, kreditkort/betalkort (VISA, Mastercard, Maestro) samt presentkort.

Avbeställning

Efter det att en order har blivit behandlad/beställd är det möjligt att avbeställa produkterna fram tills det att packningen av er beställning har påbörjats. Görs avbeställningen efter detta tas en avgift ut för tillkomna utgifter.

Då flertalet av våra leverantörer har olika returavtal så är det kundens ansvar att ta reda på vad som gäller för respektive produkt innan beställningen behandlas.

Avhämtning av varor

Större utleveranser sker till fördel innan kl. 15.00 på vardagar. Möjligheten till utleveranser är begränsad efter kl 15.30 samt under helger då lagret är obemannat. Önskar ni avhämta en order då lagret är obemannat så kan vi givetvis förbereda detta, hör bara av er i förväg.

Priser

Normalt gäller våra priser på kakel och klinker under hela katalogens giltighetstid. För produkter som ingår i olika kampanjer gäller priserna under aktuell kampanjperiod. På badrumsinredning, tätskikt, fix och fog ändras dock priserna oftare beroende på våra leverantörers prisändringar.

Hemleverans

Vid köp av större och tyngre produkter kan det vara intressant att köpa till en hemleverans. Beroende på produkternas omfattning och antal så varierar kostnaden för denna tjänst, aktuell kostnad kan ges av den säljare som hanterar er order. Leveransen lastas av vid er uppfart eller portuppgång på entréplan. Varorna bärs således inte in eller upp. Vid inbokning av hemleverans ges en uppskattad leveranstid, då åkeriet har en utkörningsintervall på 4 timmar kan det inte garanteras komma fram en viss utsatt tid. Under dagen för leverans är det viktigt att ni finns att nå på det telefonnummer ni angett, och dessutom finnas på plats för att kunna ta emot produkterna och kvittera avlastningen.

Om ni vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, skall ni genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Anmäl därefter skadan direkt till vår kundservice så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på försändelsen. Vi ber dig att göra denna anmälan till oss inom 3 arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Det är därför viktigt att ni avemballerar och inspekterar era produkter noggrant direkt efter att leveransen har utförts. Det är också viktigt att ni sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Beroende på skadans omfattning kan produkterna kompletteras med motsvarande kvantitet som har blivit transportskadad, anses försändelsen inte längre vara i brukligt skick skickas utan kostnad det ni beställt som en ny försändelse.

Returer

Vid retur av kakel/klinker skall produkterna vara i oförändrat skick, dvs. oanvända, ej förstörda eller skadade. Produkterna skall returneras i sin ursprungliga förpackning eller emballage. Det som returneras skall vara komplett, vilket innebär att brutna förpackningar inte accepteras som retur. Vid retur från kund till oss, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.

Produkterna (kakel/klinker) går att returnera till oss inom 30 dagar från det datum dem har blivit utlevererade från vårt lager. Ett returavdrag på 50% tas ut för inrikes beställningsvaror, lagervaror tas även dem emot inom 30 dagar och återbetalas då i sin helhet. Dessvärre kan inte varor beställda utrikes returneras samt tillverkade varor som t.ex måttbeställde duschväggar.

Kontrollera före sättning, nyanser och storleksvariationer på kakel och klinker. Reklamation efter uppsättning godkännes ej.

Cookies

En cookie är en textfil som skickas från en webbsida, exempelvis goteborgskakelhus.se, till din dator, där den lagras i minnet under den tid ni besöker vår hemsida. När webbsessionen avslutas så försvinner även den information som sparas temporärt. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.

Feltryck och bildfel

Vi reserverar oss för text och bildfel på vår hemsida, i våra kataloger samt i våra reklamutskick.

Copyright

Allt innehåll på Göteborgs Kakelhus hemsida samt i våra kataloger och reklamutskick såsom text, grafisk design, logotyper, bilder, etc. tillhör Göteborgs Kakelhus AB och får inte kopieras.